top of page
Search

מה זה תיאום מס ולמי זה מתאים?

מה זה תיאום מס ולמי זה מתאים? זה נוהל שתכליתו היא לקבוע את אחוז המס שעלינו לשלם ממספר עבודות ומטרתו למנוע תשלום מס עודף לאורך שנת המס.


כאשר ישנה לעובד הכנסה ממשכורת אחת, אפשר בקלות לחשב את המס לפי מדרגות השכר, אך כאשר יש עבודה נוספת על העובד להצהיר זאת בטופס 101 שלו ומהמשכורת השנייה ינוכה אוטומטית 49% (!!!) מס.

בד"כ אין הצדקה לשיעור מס גבוה כ"כ אבל אם עושים תיאום מס העובד יכול להביא למעסיקו השני אישור על ניכוי מס בשיעור נמוך יותר שתואם את הכנסתו השנתית האמיתית.

איך עושים תיאום מס?

דרך האתר של רשות המיסים או פנייה לפקיד שומה עם מספרי התיקים ניכויים של המעסיקים+ת.ז- ניתן לעשות תיאום רק במהלך השנת מס עצמה, לעומת "החזר מס" שזה ניתן לעשות רטרואקטיבית כ-6 שנים אחורה.

החזר מס:

אדם שלא עשה תיאום מס וגבו ממנו יותר משהיה צריך לשלם יכול להגיש תביעה להחזר כספי באמצעות דוח שנתי לפקיד השומה.

למי זה מתאים?

למי שעבר מס' עבודות במהלך השנה, שנים האחרונות.

למי שעובד במס' עבודות במקביל.

בקיצור זה הליך שרק *נשמע* מפחיד, אבל מניסיון אישי שלי זה קל לבדיקה ולהגשה ולגמרי לגמרי שווה את המאמץ.

Recent Posts

See All

אני קונה דירה למה שאני אשלם לעו"ד % משווי הנכס ?

אני מאמינה בשאלות קשות. בואו רגע ניקח את השאלה ונתקוף אותה באמת ונבין לפחות חלק קטן מהבדיקות המשפטיות שעו"ד מקצועי למקרקעין באמת עושה בשבילכם בחתימת החוזה. אמ;לק : עסקת מקרקעין היא באמת מבין המורכבות

מהם דמי הבראה ומי זכאי לקבלם?

מהם דמי הבראה ומי זכאי לקבלם? היו זמנים וזה היה מזמן, שעובדים יצאו לנופש בבתי הבראה במימון המעסיקים. לא היתה אז אפשרות לבחור בין יציאה לנופש לבין קבלת תוספת כספית שוות ערך לנופש במסגרת תלוש השכר. לא י

bottom of page